بازاریابی به فرایندی گفته میشود که در آن توجه به نیازها و خواستههای مشتریان به منظور فروش محصولات و خدمات، افزایش فروش و ایجاد ارتباط بین مشتریان و شرکتها گردآوری میشود.
در واقع انواع بازاریابی شامل تحلیل بازار، تعیین نیازهای مشتریان، طراحی و پیادهسازی استراتژیهای بازاریابی، تعیین قیمت، تبلیغات، فروش و خدمات پس از فروش است. هدف اصلی بازاریابی، افزایش فروش و سودآوری شرکتها است.
بازاریابی حوزهای است که دائما در حال پیشرفت است.
مفاهیم موجود برای انعکاس تغییرات اقتصادی و اجتماعی معاصر تحلیل و بازبینی میشوند.
ایدههای جدیدتر در نتیجه پیشرفتهای تکنولوژیکی و تحقیقات بازاریابی ایجاد میشوند.
بازاریابی حول محور خواستهها و خواستههای مشتریان میچرخد. تمام تلاشهای بازاریابی در جهت رفع نیازهای متنوع مشتریان است.
بنابراین، آگاهی از بازاریابی ضروری است زیرا میتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید و بر اساس نیازهای خود یک نوع بازاریابی را انتخاب کنید.
در ادامه به تعریف بازاریابی و انواع روشهای بازاریابی میپردازیم.<…