همه چیز در مورد لینک‌سازی داخلی برای سئو: چرا و چگونه؟

لینک‌سازی داخلی برای سئو خیلی مهم است. اما چرا و چگونه؟

گوگل قبل از اینکه محتوای شما بتواند رتبه بندی کند، به لینک نیاز دارد.

گوگل پست‌ها و صفحات شما را زمانی که از جایی در وب به آن پیوند داده می‌شود، به بهترین وجه پیدا می‌کند.

لینک‌های داخلی همچنین محتوای شما را به هم متصل می‌کنند و به گوگل ایده‌ای از ساختار وب سایت شما می‌دهند.

آنها می‌توانند یک سلسله مراتب در سایت شما ایجاد کنند و به شما این امکان را می‌دهند که مهم‌ترین صفحات و پست‌ها را با ارزش لینک بیشتری نسبت به سایر صفحات با ارزش کمتر ارائه دهید.

بنابراین استفاده از استراتژی لینک داخلی مناسب می‌تواند سئوی شما را تقویت کند!

در این مقاله، ما در مورد اهمیت لینک‌سازی داخلی و چگونگی آن بحث خواهیم کرد.

همه چیز در مورد لینک‌سازی داخلی برای سئو: چرا و چگونه؟

منظور از لینک داخلی چیست؟

پیوند داخلی یا لینک داخلی هر لینکی است که از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگر در وب سایت شما داده شده است.

کاربران و موتورهای جستجوی شما از لینک‌ها برای یافتن محتوای وب سایت شما استفاده می‌کنند.

چندین نوع لینک داخلی وجود دارد.

علاوه بر لینک‌های موجود در صفحه اصلی، منو، فید پست و غیره، می‌توانید لینک‌هایی را نیز در محتوای خود اضافه کنید که به آن لینکهای متنی می‌گوییم.

پیوندهای متنی کاربران شما را به محتوای جالب و مرتبط راهنمایی می‌کند.

علاوه بر این، آنها به موتورهای جستجو اجازه می‌دهند تا تعیین کنند که چه محتوایی در سایت شما مرتبط است و ارزش آن را دارد.

هر چه یک صفحه مهم لینک‌های بیشتری دریافت کند، برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری خواهد داشت. بنابراین، لینک‌های داخلی خوب برای سئوی شما بسیار مهم هستند.

چرا ایجاد پیوند داخلی یا لینک‌سازی داخلی برای سئو مهم است؟

ایجاد پیوند داخلی بخش مهمی از هر استراتژی سئو (مقاله سئو و انواع آن چیست ) است.

این مقاله را نیز مطالعه کنید:  چگونگی استفاده بهینه ابزار هوش مصنوعی ChatGPT و پرامپت های آن

این کار به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ساختار وب سایت شما و روابط بین صفحات شما را درک کنند و این کار می‌تواند به رتبه بندی بالاتر صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند.

در ادامه برخی از مزایای ایجاد پیوند داخلی برای سئو آورده شده است که عبارتند از:

  • به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا وب سایت شما را خزیده (کرال) و فهرست کنند. هنگامی که خزنده‌های موتورهای جستجو پیوندهای داخلی را دنبال می‌کنند، می‌توانند صفحات جدیدی را در وب سایت شما کشف کرده و آنها را برای جستجو فهرست کنند.
  • اعتبار پیوند را به صفحات مهم منتقل می‌کند. هر چه صفحه‌ای پیوندهای داخلی بیشتری دریافت کند، اعتبار بیشتری خواهد داشت. این می‌تواند به صفحات مهم در نتایج جستجو کمک کند تا رتبه بالاتری داشته باشند.
  • تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد. پیوندهای داخلی می‌توانند به کاربران کمک کنند تا در وب سایت شما پیمایش کنند و اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

مقایسه لینک‌های داخلی در مقابل لینک‌های خارجی

هر وب سایتی، حتی فروشگاه‌های آنلاین، از لینک‌های داخلی و خارجی تشکیل شده است.

لینک‌های داخلی صفحات و پست‌های وب سایت شما را به هم متصل می‌کنند

و

لینک‌های خارجی صفحات شما را به وب سایت‌های دیگر متصل می‌کنند که خرید رپورتاژ آگهی (مقاله رپورتاژ آگهی چیست ) یکی از انواع لینک سازی خارجی می باشد.

چرا لینک‌ها برای گوگل مهم هستند؟

لینک‌های داخلی یک عامل ضروری برای گوگل و سایر موتورهای جستجو است.

چرا؟

گوگل برای کشف محتوا در وب سایت‌ها و رتبه بندی این محتوا در نتایج جستجو، لینک‌ها را دنبال می‌کند.

اگر یک پست یا صفحه لینک‌های زیادی دریافت کند، این به گوگل نشان می‌دهد که یک مقاله ضروری یا با ارزش است. این مورد هم برای پیوندهای داخلی و همچنین خارجی به حساب می‌آید.

این مقاله را نیز مطالعه کنید:  چگونه قیمت طلا تعیین می‌شود؟

پیوند داخلی چیزی است که شما به عنوان مالک سایت کنترل می‌کنید.

شما بازدیدکنندگان و گوگل را با لینک‌های داخلی صحیح به مهم‌ترین صفحات خود راهنمایی می‌کنید.

چگونه لینک داخلی موثر ایجاد کنیم؟

هنگام ایجاد پیوندهای داخلی، چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا آنها را تا حد ممکن موثر کنید که عبارتند از:

  • از متن لنگر یا انکرتکست مرتبط استفاده کنید. مطمئن شوید که متن لنگر مرتبط با صفحه‌ای است که به آن پیوند می‌دهید.
  • به صفحات مهم پیوند دهید. فقط به هر صفحه قدیمی در وب سایت خود پیوند ندهید. روی پیوند دادن به صفحات مهمی که می‌خواهید در نتایج جستجو رتبه خوبی داشته باشند تمرکز کنید.
  • از انواع مختلف پیوند استفاده کنید. می‌توانید از لینک کلمه کلیدی، لینک تصویری و… برای ایجاد پیوندهای داخلی استفاده کنید.

در ادامه نیز چند نکته خاص برای ایجاد پیوندهای داخلی موثر آورده شده است که عبارتند از:

  • به محتوای مرتبط پیوند دهید. هنگامی که به صفحه دیگری در وب
  • از انکرتکست طبیعی استفاده کنید. از استفاده از متن لنگر کلیشه‌ای مانند “اینجا کلیک کنید” یا “بیشتر بخوانید” مخصوصا در سایت خود خودداری کنید. در عوض، از زبان طبیعی استفاده کنید که محتوای صفحه‌ای را که به آن پیوند می‌دهید توصیف می‌کند.
  • به صفحات مهم زود و لینک دهید. هرچه یک صفحه بیشتر پیوند داده شود، اعتبار بیشتری خواهد داشت. سعی کنید به صفحات مهم در ابتدای محتوای خود و در سراسر وب سایت خود پیوند دهید.

استفاده از لینک‌های داخلی در مکان‌های مختلف وب سایت

لینک‌های داخلی را می‌توان در مکان‌های مختلف وب سایت شما استفاده کرد که از جمله این موارد عبارتند از:

  • در محتوای متنی و مقاله‌ها استفاده کنید.
  • در منوهای وب سایت
  • در پاورقی‌ها یا فوترها استفاده کنید.
  • در صفحات دسته بندی ها
  • استفاده از ابزارهای ایجاد لینک داخلی
  • و…

مثلا در خود وردپرس افزونه‌هایی وجود دارند که می‌توانند لینک‌سازی داخلی را برای شما اتوماتیک انجام دهند، ولی متخصصات سئو و سئوکارهای این مورد را توصیه نمی‌کنند.

نحوه نوشتن یک استراتژی لینک‌سازی داخلی

برای سئوی شما بسیار مهم است که استراتژی پیوند داخلی خود را به طور منظم ارزیابی و بهبود بخشد.

این مقاله را نیز مطالعه کنید:  رپورتاژ آگهی چیست؟ (همه چیز در مورد رپورتاژ آگهی)

این یکی از راه‌های بهبود تناسب وب سایت شماست.

با افزودن پیوندهای داخلی مناسب، مطمئن می‌شوید که گوگل موارد زیر را درک می‌کند که عبارتند از:

  • مربوط بودن صفحات؛
  • رابطه بین صفحات؛
  • و ارزش صفحات

برای داشتن استراتژی لینک داخلی خود باید چندین نکته را در نظر بگیرید. نحوه انجام این کار به سایت و اهداف شما بستگی دارد، اما مراحل زیر یک قانون کلی خوب است که عبارتند از:

1. ساختار ایده آل سایت خود را تعیین کنید.

2. تصمیم بگیرید که مهمترین محتوای شما چیست.

3. پیوندهای متنی را اضافه کنید.

4. پیوند صفحات سلسله مراتبی (Link hierarchical pages)

5. اضافه کردن یک بخش پست مرتبط را در نظر بگیرید.

6. سعی کنید پیوندهای ناوبری یا منوها (navigational links) را اضافه کنید

7. لینک عا را به طبقه بندی‌های خود اضافه کنید.

8. لینک‌هایی را به آخرین پست‌های خود اضافه کنید.

9. اضافه کردن لینک به پست‌های محبوب قدیمی را حتما در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

ایجاد لینک‌سازی داخلی یک ابزار قدرتمند سئو است که می‌تواند به شما کمک کند تا رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید.

با پیروی از نکات ذکر شده، می‌توانید لینک‌های داخلی موثری ایجاد کنید که به شما در دستیابی به اهداف سئو خود کمک کند.

برخی از نکاتی که می‌توانید برای ایجاد لینک داخلی موثر استفاده کنید عبارتند از:

  • از پیوندهای داخلی برای ایجاد یک سلسله مراتب طبیعی در وب سایت خود استفاده کنید. صفحات مهم را در بالای سلسله مراتب قرار دهید و صفحات کمتر مهم را در پایین قرار دهید.
  • از پیوندهای داخلی برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات مورد نظر خود استفاده کنید. پیوندها را در مکان‌های منطقی قرار دهید و از متن لنگر واضح و مختصر استفاده کنید.
  • از پیوندهای داخلی برای بهبود تجربه کاربری استفاده کنید. پیوندها را به طور منظم به روز کنید تا مطمئن شوید که هنوز معتبر هستند.
  • با پیروی از این نکات، می‌توانید مطمئن شوید که پیوندهای داخلی شما بیشترین تاثیر را در سئوی وب سایت شما دارند.

منابع:

yoast

moz

5/5 - (1 امتیاز)

“17 آذر 1402” 6:00 ب.ظ